101 idei pentru succes în afaceri (și în viață) #8 – Oamenii trecuți de 50 de ani au toți banii
Seniorii au toți banii și o grămadă de timp să-i cheltuie. Gândește-te că o persoană care a atins vârsta de 50 de ani mai are în medie de trăit O JUMĂTATE din viața de adult! Mai important, a atins punctul culminant al carierei și a acumulat avere în timpul ascensiunii profesionale. Iar dacă a avut și răbdarea să investească sau să contribuie într-un fond de pensii, lucrurile devin și mai interesante.
Noua Majoritate a Consumatorilor (cu vârste între 44 și 65 de ani) este singura piață adultă cu prospecții realiste de creștere a vânzărilor pentru zeci de linii de produse ale miilor de companii.
– scriu David Wolfe și Robert Snyder în „Ageless Marketing”
E drept că în România bătrânețea e sinonimă cu sărăcia (pensia mică, dependență materială, sănătate precară etc.). Dar depinde la ce categorie socială ne uităm. Pe măsură ce clasa post-industrială și post-agrară se va restrânge, clasa de mijloc emergentă va spori în număr. Iar persoanele din clasa de mijloc, trecute de 50 de ani, au cea mai mare putere de cumpărare.
Cu toate acestea, se pare că marketerii și publicitarii nu s-au concentrat pe această piață. Ipoteza mea e că majoritatea marketerilor și publicitarilor au tendința să se adreseze unui public care reflectă vârsta lor (să zicem 20-45 ani). Câți seniori ați văzut în reclame, excluzându-le pe cele la medicamente și suplimente alimentare?

Tom Peters, de la care am aflat această idee (vezi cartea de mai jos), o spune pe șleau: „Marketerii și designerii de produse și servicii, cu rare excepții, sunt idioți în privința relației cu această Oportunitate Extremă reprezentată de Bătrâni”.

Citește și alte idei pentru succes în afaceri (și în viață).